1.

24.10.11

ביקור בחוות חֻ'בֵּיזָה


... או ביום שבחורה עירונית יצאה לביקור בשדה.
חוביזה היא CSA או חקלאות בשיתוף הקהילה. במהלך השנה האחרונה הזמנתי מחוביזה משלוחי ירקות טריים, אותם אני מקבלת הישר אל מפתן דלתי בכל יום שני בשבוע, בשעות אחר הצהרים.



כשהחלטתי לבחור מאיזה CSA לקנות ירקות, קראתי כל חומר שמצאתי ועשיתי לא מעט שיחות טלפון. חוביזה  נשמעו מאורגנים היטב, נחמדים ביותר וענו בסבלנות על כל שאלותי, והיו לי רבות. הרעיון של חקלאות בשיתוף הקהילה, היה חדש עבורי לחלוטין.



לפני הזמנת המשלוח הראשון, עברתי על רשימת כל הירקות שמגדלים בחוביזה ומתוכה ציינתי מה אני מבקשת שלא יכללו במשלוח: למשל במיה. תמיד הקפדתי שהמטבח שלי יהיה אזור נטול מבמיה! כל שאר הירקות נשלחים אלי לפי העונה ותמיד אני שמחה ומופתעת לקבל ירקות חדשים,המביאים עימם את ריח השדה..... רובם נקטפו שעות אחדות בלבד לפני שהגיעו אלי.

תוכן משלוח מחובזה


משלוח הירקות מחובזה שינה את הרגלי הבישול שלי. אם פעם נהגתי להכין סלט סלק רק אחת לכמה שנים, עכשיו הפך הסלק לאורח כבוד על שולחננו ולמרכיב חשוב בתזונה. הייתי המומה כשבתי הבררנית החלה אף היא לטעום סלק בהססנות. ברגע שאתה פותח את דלת מטבחך לירקות חדשים, צפה להפתעות.



לפני כמה ימים, ארגנו בחוות חוביזה יום פתוח. החווה נמצאת לא הרחק ממנזר לטרון. כל המבקרים, שרבים מהם היו למטה מגיל חמש, קיבלו הסברים מעניינים על הפעילות בחווה.



התנסינו בקטיף עצמי של ירקות סלק, גזר, ופלפלים ישר מהשדה.
יש סיפוק מיוחד לחתוך במטבח ביתך גזר שמשכת מן האדמה במו ידיך. אולי לחקלאים ולבעלי גינות ירק ותיקים זה לא מרגש, אך זוהי חוויה מיוחדת במינה לילדת עיר כמוני.

תגובה 1:

  1. מאד שמחה מהירקות, היחס וההיכרות עם חובזה כבר שנתיים :)

    השבמחק